Instrukcja Cab A4Plus jest przydatna do zarządzania wieloma urządzeniami w sieci. Umożliwia tworzenie i edycję skryptów dla różnych urządzeń, a także wykonywanie kopii zapasowych, aktualizacji oprogramowania i konfigurowanie sieci. Instrukcja Cab A4Plus zawiera szczegółowe instrukcje dla każdego z urządzeń, wraz z wyjaśnieniami konfiguracji, konserwacji i innych zadań. Instrukcja ta jest przydatna do zarządzania mniejszymi i większymi sieciami, a także do zarządzania urządzeniami, które są częścią sieci. Użytkownicy mogą również skorzystać z instrukcji Cab A4Plus, aby uzyskać informacje na temat bezpieczeństwa i ochrony danych. Przestrzeganie instrukcji Cab A4Plus może pomóc w zapewnieniu bezpiecznego i skutecznego wykorzystania sieci i urządzeń.
Ostatnia aktualizacja: Korzystanie z instrukcji Cab A4Plusm
Dzięki uprzejmości sieci Plus i polskiemu oddziałowi Mercedesa, w ostatni weekend przetestowaliśmy działanie usługi Internet w Samochodzie (Internet in the Car).
O co chodzi?
Internet in the Car to usługa sieci Vodafone, która w Polsce współpracuje właśnie z Plusem. Na razie usługa jest dostępna tylko dla właścicieli wybranych modeli samochodów marki Mercedes i Ford, ale w planach jest współpraca z innymi producentami.
Zasada działania Internet in the Car jest bardzo prosta. Na początku kierowca lub właściciel floty rejestruje się na stronie: internetinthecar. com
Ważne jest tylko to, że rejestrując nowe konto na tej stronie musimy już korzystać z hotspota dostępnego w naszym samochodzie. Dodawanie nowych urządzeń w naszym testowym Mercedesie było bardzo proste i bezproblemowe. Dla wygody pierwszą rejestrację warto wykonać z laptopa lub z przeglądarki wbudowanej w system rozrywki samochodu (MBUX).
Ile to kosztuje?
Przy pierwszej rejestracji czeka na nas niespodzianka. Otrzymujemy całkowicie za darmo pakiet 1 GB na 28 dni. W okresie próbnym nie są pobierane żadne opłaty.
W kolejnych okresach rozliczeniowych zapłacimy:
Pakiet internetowy | Nazwa | Okres ważności Pakietu internetowego | Cena | 3 GB | Pakiet Na dzień | 24 godzin (1 dzień) | 9 zł | 10 GB | Pakiet Miesięczny | 672 godzin (28 dni) | 29 zł | 100 GB | Pakiet Roczny | 8760 godzin (365 dni) | 279 zł |
Wydaje się, że najlepszym pomysłem jest zakup miesięcznego pakietu. Hotspot będzie cały czas dostępny dla nas i naszych pasażerów, a 10 GB na pewno wystarczy nam nawet na całkiem spore przebiegi. Oczywiście nie należy szaleć z materiałami wideo, które są najbardziej „danożerne”.
Z internetu będziemy mogli korzystać poprzez podłączenie się do hotspota. W Mercedesie jest także druga opcja – samochód, a dokładnie jego system multimedialny jest wyposażony w przeglądarkę internetową. Oczywiście jest to dużo mniej zaawansowana aplikacja niż najnowszy Chrome, ale wszystkie testowane przez nas strony działały poprawnie. Tylko raz przeglądarka Mercedesa odmówiła posłuszeństwa zasłaniając się brakiem pamięci. com/gsmonline/files/newsy_03_2019/3_mercedes_klasy_a_internet_in_car_plus_vodafone_2019031. jpg? 1552914227"/>
Gdzie możemy korzystać?
Dla użytkowników, którzy podróżują samochodem także zagranicą, najważniejszą zaletą tej usługi jest to, że nasz wykupiony pakiet będzie działał także poza granicami naszego kraju (dzięki współpracy Plusa z Vodafone). Lista krajów, w których możemy korzystać z internetu jest imponująca. Poza Polską usługa jest dostępna już w następujących krajach: Albania, Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria, Turcja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.
Na tej powyższej liście warto zwrócić uwagę szczególnie na dwa kraje: Szwajcaria i Turcja. Koszt danych w roamingu w tych dwóch państwach jest bardzo wysoki, więc pakiet Internet in the Car będzie ratował nam skórę. com/gsmonline/files/newsy_03_2019/4_mercedes_klasy_a_internet_in_car_plus_vodafone_2019031. jpg? 1552914226"/>
Dla kogo?
Internet w Samochodzie na razie jest dostępny dla następujących modeli aut:
- Mercedes-Benz klasa: A, C, CLS, E, G, S z systemem NTG 5. 5 lub nowszym
- Ford z modemem FordPass Connect: Ford Focus, Ford Fiesta, Ford EcoSport, Ford Edge 2019, Ford Transit Connect MCA, Ford Tourneo Connect MCA.
Jeśli chodzi o profil użytkownika samej usługi to niewątpliwie jest to doskonała propozycja dla prawdziwych gadżeciarzy, którzy po prostu będą musieli uruchomić intrernet w swoim samochodzie, jeśli już jest taka możliwość. Oczywiście taki pakiet to także dobre rozwiązanie dla rodzin, które podróżują samochodem na wakacje np. nad Morze Śródziemne. Dzieciaki dadzą nam w czasie podróży przynajmniej chwilę spokoju. Pakiety Plusa i Vodafone to także fajna propozycja dla klientów biznesowych – mobilne hotspoty mogą być sporą atrakcją na przykład dla klientów wypożyczalni samochodów. Stały dostęp do internetu to także duże ułatwienie dla handlowców, którzy cały czas muszą mieć dostęp do systemów informatycznych swojej firmy. com/gsmonline/files/newsy_03_2019/5_mercedes_klasy_a_internet_in_car_plus_vodafone_2019031. jpg? 1552914229"/>
Nasze weekendowe testy
Nasze testy usługi Internet w Samochodzie prowadziliśmy w Warszawie. Sieć Grupy Cyfrowego Polsatu w czasie testów pozwalała nam na pobieranie danych z prędkością 10-20 Mbps. Bez problemu udawało się także bić rekordy na poziomie przekraczającym 60 Mbps. Działanie mobilnego internetu zależy oczywiście od pory dnia i lokalizacji. Internet z mercedesowego hotspotu zapewniał nam stabilny, bezproblemowy streaming wideo, a także szybkie pobieranie nawet dużych plików i maili.
Mercedes klasy A
Sam najnowszy Mercedes klasy A (A200) to trochę taki gadżet elektroniczny z silnikiem i kołami. Do dyspozycji mamy aż dwa duże ekrany oraz rozbudowany, najnowszy system MBUX. Jego główną atrakcją jest asystent głosowy Hi Mercedes. Jest dostępny także w polskiej wersji językowej. Głosowo możemy poprosić go (a właściwie ją) o wyznaczenie trasy do celu, przedstawienie prognozy pogody, zwiększenie temperatury we wnętrzu auta itd. Hi Mercedes nie chciała nam tylko opowiedzieć żadnego żartu – broniła się tym, że został zaprojektowany przez niemieckich inżynierów. Naszego Mercedesa możemy zdalnie nadzorować z poziomu aplikacji Mercedes Me. Świetną usługą jest nawigacja z elementami AR – na obraz kamery z auta nakładane są wskazówki nawigacyjne. Nowy Mercedes to także świetny design kabiny i sportowy design samochodu na zewnątrz – szczególnie po wzbogaceniu go o pakiet Edition i pakiet „zgody z linią AMG”. Trochę nie pasuje do tego zestawu silnik o pojemności 1. 3 litra (z mocą 163 KM), ale bez problemu możemy zamówić do naszej konfiguracji inną, bardziej „kulturalną” jednostkę napędową.
Galeria:
Aby znaleźć informacje, których szukasz, wpisz słowa kluczowe w pasku wyszukiwania u góry ekranu (po wybraniu może być konieczne przewinięcie w dół, aby znaleźć treść). Możesz również poruszać się po treści, dotykając ikon nawigacyjnych w menu bocznym (na dole w urządzeniu mobilnym).
TWOJA INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA
Aby uzyskać najbardziej aktualne i przydatne informacje dostosowane do Twojego pojazdu, zapoznaj się z instrukcją użytkownika na ekranie dotykowym, wybierając kolejno pozycje. Informacje dotyczą konkretnie Twojego pojazdu i są dostosowane pod kątem zakupionych funkcji, konfiguracji pojazd, regionu rynku i wersji oprogramowania. Informacje dla właścicieli publikowane przez Teslę w innych miejscach są z kolei aktualizowane w razie potrzeby i mogą nie zawierać informacji dotyczących konkretnego pojazdu.
INFORMACJE O WERSJI
Informacje o nowych funkcjach wyświetlane są na ekranie dotykowym po aktualizacji oprogramowania. Można je również wyświetlić w dowolnej chwili, wybierając. Jeżeli informacje dotyczące obsługi pojazdu zawarte w instrukcji są sprzeczne z informacjami zawartymi w informacjach o wersji, informacje o wersji mają pierwszeństwo.
RYSUNKI I SPECYFIKACJE PRODUKTU
Rysunki w niniejszym dokumencie służą wyłącznie do celów poglądowych. Informacje przedstawione na ekranie dotykowym mogą różnić się nieznacznie w zależności od opcji pojazdu, wersji oprogramowania i obszaru rynkowego.
Wszystkie dane techniczne i opisy zawarte w tym dokumencie zostały sprawdzone i były dokładne w momencie drukowania. Jednak ze względu na proces ciągłego ulepszania produktów, który jest celem firmy Tesla, zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania w dowolnej chwili zmian w produkcie. Wszelkie nieścisłości lub pominięcia w niniejszym dokumencie można zgłaszać pod adresem e-mail: ownersmanualfeedback@tesla. com.
INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
Informacje dotyczące bezpieczeństwa można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdy Model 3 dostępnej na ekranie dotykowym.
Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat pojazdu Model 3, należy wejść na stronę Tesla dla określonego regionu i zalogować się na swoje konto Tesla lub zarejestrować się, aby uzyskać konto.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących pojazdu Model 3 należy zadzwonić do firmy Tesla. Aby znaleźć numer dla swojego regionu, należy wejść na stronę www. com, wybrać swój region u dołu strony, a następnie wyświetlić informacje kontaktowe.
© 2012–2023 TESLA, INC.
Wszystkie informacje zawarte w niniejszym dokumencie oraz całe oprogramowanie pojazdu są objęte prawami autorskimi i innymi prawami własności intelektualnej firmy Tesla, Inc. oraz jej licencjodawców. Żadna część tego materiału nie może być modyfikowana, przedrukowywana ani kopiowana bez wcześniejszej pisemnej zgody firmy Tesla, Inc. i jej licencjodawców. Dodatkowe informacje są dostępne na życzenie. Ilustracja przedstawia znaki towarowe lub zastrzeżone znaki towarowe firmy Tesla, Inc. w USA i innych państwach:
Rozdział 7. Bezpieczeństwo użytkowania maszyn i innych urządzeń technicznych
Autor: Dariusz Kalwasiński
Spis treści
7. 1. Informacje ogólne
7. 2. Ogólne wymagania dotyczące bezpieczeństwa użytkowania maszyn i innych urządzeń technicznych
7. Pomieszczenia pracy
7. Instalacje i urządzenia elektryczne
7. 3. Przejścia i dojścia do stanowiska pracy
7. 4. Organizacja stanowiska pracy
7. 5. Instrukcja BHP
7. 6. Elementy sterownicze mające wpływ na bezpieczeństwo
7. 7. Sygnały świetlne i dźwiękowe wpływające na bezpieczeństwo
7. 8. Osłony i urządzenia ochronne
7. 9. Oznakowanie maszyn i innych urządzeń technicznych
7. 10. Środki ochrony indywidualnej oraz odzież i obuwie robocze
7. Wytyczne i zalecenia dotyczące bezpieczeństwa użytkowania maszyn technologicznych i innych urządzeń technicznych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności
7. Niepełnosprawność układu ruchu
7. Niepełnosprawność wzroku
7. Niepełnosprawność słuchu
7. Niepełnosprawność psychiczna
7. Niepełnosprawność intelektualna
7. Inne rodzaje niepełnosprawności
7. Bibliografia
7. Informacje ogólne
Zagrożenia mechaniczne występujące w procesie użytkowania maszyn stanowią specyficzną grupę zagrożeń ze względu na sposób oddziaływania na pracownika, różnorodność i natychmiastowość następstw oraz rozmiar i konsekwencje tych następstw. Zagrożenia te mogą być powodowane przez elementy wyposażenia stanowiska pracy, z którymi pracownik bezpośrednio lub pośrednio styka się w procesie pracy, a ich skutkiem może być uraz (przecięcie, przekłucie, stłuczenie, odcięcie, uderzenie, zmiażdżenie, złamanie i in. ) lub nawet śmierć pracownika. Do potencjalnych źródeł zagrożeń mechanicznych na stanowisku pracy należy zaliczyć urządzenia techniczne umożliwiające prowadzenie procesu pracy, np. : maszyny, narzędzia, instalacje technologiczne, oprzyrządowanie i ich wyposażenie dodatkowe, urządzenia pomocnicze przeznaczone do składowania materiałów, wyrobów, przyrządów, narzędzi i odpadów, a także inne wyposażenie stanowisk pracy (szafy, stoły, warsztaty, regały, krzesła itp. ). Ponadto źródłami zagrożeń mogą być materiały stosowane w procesie pracy (surowce, półfabrykaty, wyroby gotowe itp. Do źródeł wystąpienia tych zagrożeń [3] należą w szczególności:
- ruchome elementy użytkowanych maszyn, narzędzi i innych urządzeń technicznych (ruchome elementy napędu, głowice, uchwyty oraz miejsca zbiegania się obracających się elementów – koła zębate, koła cierne, koła pasowe, koła łańcuchowe – narzędzia poruszające się ruchem posuwisto-zwrotnym lub obrotowym itp. )
- przemieszczające się elementy maszyn i innych urządzeń technicznych (stoły, suporty, głowice narzędziowe, uchwyty itp. )
- ostre, wystające i chropowate elementy materiałów, maszyn i innych urządzeń technicznych oraz wyposażenia miejsca pracy (elementy konstrukcyjne maszyn, narzędzia, chropowate przedmioty, ostre obrabiane przedmioty, ostre elementy urządzeń pomocniczych itp. )
- spadające elementy (obrabiane przedmioty, głowice, narzędzia, uchwyty, imadła itp. )
- śliskie i nierówne powierzchnie w miejscu pracy powstałe wskutek rozprysku lub rozlania się płynów technologicznych (oleje, płyny chłodzące) czy ubytków w posadzkach będących wynikiem wadliwego wykonawstwa lub zużycia technicznego itp.
- powierzchnie gorące (odpryski wiórów powstałe podczas skrawania czy też powierzchnie maszyn, innych urządzeń technicznych, obrabianych przedmiotów lub instalacji technologicznych itp. )
- wyrzuty obrabianych elementów, narzędzi lub przedmiotów podczas procesu skrawania (wióry lub odpryski z obrabianych przedmiotów, uszkodzone lub pęknięte narzędzia lub przedmioty itp. )
- prowadzenie prac konserwatorskich, remontowych i naprawczych na wysokości lub w zagłębieniach
- ograniczone przestrzenie przy maszynach i innych urządzeniach technicznych, zwłaszcza podczas dojścia do nich lub przejścia obok nich
- wytrysk płynów pod ciśnieniem (układy hydrauliczne).
Zgodnie z art. 217 Kodeksu pracy [4] niedopuszczalne jest wyposażanie stanowisk pracy w ma-szyny i inne urządzenia techniczne, które nie spełniają wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy zawartych w rozporządzeniach ministra gospodarki w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn [7] oraz w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn [8]. Wymaganie to przywołane zostało również w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej, gdzie maszyny i inne urządzenia techniczne, zwane dalej „maszynami”, powinny spełniać wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy, określone w tych przepisach, przez cały okres ich użytkowania [5: § 51. 1]. Maszyny i inne urządzenia techniczne zakupione lub oddane do eksploatacji przed dniem 1 maja 2004 r. powinny były ulec modernizacji (do dnia 1 stycznia 2006 r. ) i spełniać wymagania zawarte w rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie minimalnych wymagań [7]. Natomiast maszyny i urządzenia techniczne zakupione lub oddane do eksploatacji po 1 maja 2004 r. muszą spełniać wymagania zawarte w rozporządzeniu ministra gospodarki w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn [8].
Wymagania z zakresu bezpieczeństwa użytkowania maszyn i innych urządzeń technicznych są obligatoryjne do spełnienia przez pracodawcę, niezależnie od tego, czy maszyny te użytkowane są wyłącznie przez osoby pełnosprawne, czy też przez osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności.