Frigidaire Fac051k7a1 to jeden z najbardziej popularnych modeli lodówki marki Frigidaire i jest szczególnie popularny wśród właścicieli domów. Ten model lodówki ma wiele zastosowań, w tym przechowywanie produktów spożywczych i napojów, zapewnianie świeżości i brak nieprzyjemnych zapachów. Ponadto, ma ona nowoczesny wygląd, w tym wyświetlacz LCD, który pozwala na precyzyjne ustawienie temperatury. Aby zapewnić odpowiednią pielęgnację tej lodówki, należy regularnie ją czyścić, wymieniać filtry i okresowo sprawdzać ustawienia temperatury.
Ostatnia aktualizacja: Zastosowanie i pielęgnacja Frigidaire Fac051k7a1
Filtruj
Filtr
Funkcja
Wszystkie
- Zaawansowane oznaki starzenia (4)
- Produkty Przeciwzmarszczkowe (20)
- Pierwsze oznaki starzenia (4)
- Zmatowienie / Przeciwtrądzikowe (5)
- Oczyszczanie (4)
- Sucha skóra (2)
- Złuszczanie (2)
- Ujędrnianie (1)
- Pielęgnacja Stóp (1)
- Pielęgnacja Dłoni (1)
- Nawilżanie (14)
Typ Skóry
Produkt
Przeznaczenie
Kolekcja
Skontaktuj się z Niezależną Konsultantką Kosmetyczną – tylko zakupy u niej dają Ci 100% pewności, że kupujesz oryginalne kosmetyki, które możesz wypróbować.
BEZPŁATNE konsultacje pielęgnacyjne
Otrzymasz indywidualnie dobrane wskazówki i doświadczysz czym jest idealnie dobrany schemat pielęgnacji skóry.
Gwarancja Satysfakcji
Wszystkie produkty Mary Kay® objęte są Gwarancją 100% Satysfakcji.
Dowiedz się więcej!
Odpowiedzi odpowiedział(a) 15. 11. 2011 o 14:34 Aparaty fryzjerskie są to wszystkie narzędzia podłączone do prądu, czyli: odpowiedział(a) 20. 09. 2011 o 15:42 no jakie masz aparaty w fryzjera? suszarkaHinote
- suszarki ręczne, jonizujące
- żelazka: prostownice, karbownice, falownice, gofrownice, grzebień parowy, lokówka elektryczna prosta i spiralna
- maszynki elektrycze
- nożyczki termiczne
- suszarki hełmowe
- nawilżacze
- mikrokamery (do badania struktury włosa)
- klimazony
- infrazony
- promienniki
- HairMasterShiwa
prostownica
karbownica
lokówka
zlew do mycia głowy
wałki
golarka
z opisem sobie chyba poradzisz
Uważasz, że znasz lepszą odpowiedź?
lub
Pielęgnowanie - Modelepielęgnowania
Pielęgnować:poznawać, chronić, wydobywać siły, nieść bezinteresowną pomoc w bezradności icierpieniu. (Helena Radlińska)
Pielęgnowanie - zespół czynności wchodzących w proces pielęgnowaniachorych lub postępowania w zakresie ochrony zdrowia ludności. Specjalną roląosoby pielęgnującej jest pomagać człowiekowi choremu lub zdrowemu wczynnościach mających na celu zapewnienie pełnego zdrowia lub powrotu do niego.
Czynności obejmują:
-zapewnienie choremuzaspokojenie w miarę możliwości i w granicach zdrowego rozsądku potrzeb bio-psychospołecznych, ze specjalnym podkreśleniem czynności zapewniających choremuwygodę, poczucie bezpieczeństwa, poszanowanie godności osobistej, a wkrytycznych przypadkach spokojną śmierć
-czynności pomocnicze,związane z ustaleniem diagnozy przez lekarza
-czynności wynikające zprzeprowadzenia ustalonego przez lekarza planu leczenia, w tym zakresiewykonywanie zleconych zabiegów leczniczych
-wykonywanie szczepieńochronnych
-właściwe oddziaływanie naśrodowisko domowe i zawodowe pacjenta
-propagowanie zasad higieny iprowadzenie oświaty zdrowotnej
-popularyzowanie iwykorzystywanie zdobyczy nauki medycznej
-wyszukiwanie kontaktów,ognisk zakaźnych, prowadzenie akcji uświadamiających
-analizę potrzeb i ustalaniena jej podstawie planu zmierzającego przy aktywnej postawie pacjenta i jegootoczenia do odzyskania lub poprawy stanu zdrowia, umożliwienia powrotu donormalnych warunków życia lub uzyskania rehabilitacjii resocjalizacji w możliwych granicach
Pacjent - Osoba korzystająca ze świadczeń opieki zdrowotnejniezależnie od tego, czy jest zdrowa czy chora.
Pojęcia –pacjent, klient,beneficjent, chory, podopieczny, mieszkaniec.
Opieka - Dawanie wsparcia, oparcia, zaspakajanie potrzeb,których jednostka nie umie, nie może lub nie jest w stanie samodzielniezaspokoić, żeby zachować równowagę biologiczną i psychiczną, przeżyć, zachowaćzdrowie, jakość życia, zapewnić prawidłowy rozwój i ciągłość gatunku.
Czynniki warunkującezdrowie
Czynniki biologiczne – geny,choroby dziedziczne
Zachowania indywidualne–palenie, diety
Środowisko fizyczne –praca imieszkanie
Środowisko psychospołeczne–status społ.
Styl życia
System opieki zdrowotnej
Praca lub jej brak
Środowisko przekształconeprzez człowieka
Społeczność.
Teoria pielęgnowania wg Florencji Nightingale.
,, Pielęgnowanie topomaganie człowiekowi, aby mógł żyć lepiej i zachować zdrowie, a w chorobieprzyczyniać się do tego żeby proces zdrowienia przebiegał jak najkorzystniej.Pielęgnowanie winno służyć także ludziom umierającym. (Florence Nightingale)”
Podstawowe pojęcia to:
-istota ludzka
-zdrowie
-środowisko
-pielęgnowanie
Założenia teoretyczne modelu:
-główny nacisk kładzie naśrodowisko otaczające człowieka
-pielęgnowanie pozostaje wścisłym związku z tym, co dzieje się w środowisku otaczającym człowieka
-rola opiekuna to stwarzanieodpowiednich warunków środowiskowych –dbanie o świeże powietrze, wodę światło, ciepło,czystość, spokój, dietę, aby przez to ułatwić przebieg choroby lub powrót dozdrowia
-wszystko ma się odbywać przynajmniejszym wysiłku ze strony pacjenta
kanony pielęgniarstwa
wentylacja i ogrzewanie –wskazanie na czystość powietrza
wpomieszczeniach zamkniętych – wietrzenie pomieszczeń, utrzymanie
odpowiedniej wilgoci
na terenachotwartych (zanieczyszczenia) – wilgoć, dym, gazy, pyły
zdrowie domu, mieszkania, szpitala
dobreoświetlenie
właściweusuwanie nieczystości
korzystanie zczystej, nieskażonej wody
rozwiązania architektoniczne (szczególnie budynki szpitalne)światło – potrzebne dlazdrowia fizycznego i psychicznego
hałas – czynnik bardzo stresujący
głośne rozmowy
muzyka
sposóbporuszania się (hałas gdy ktoś idzie)
różnorodność – świadomewprowadzanie w życiu chorego różnych zmian, np.
spacer, posadzenie przy oknie
małe elementydekoracyjne (np. kwiatek)
czytaniechorym
zachęcenie doaktywności (pisanie, prace ręczne, samodzielne czytanie)
łóżko i jego wyposażenie
czystośćbielizny pościelowej i potrzeba jej zmiany
prawidłowe przesłanie łóżka
dodatkoweakcesoria (materac, poduszka, akcesoria przeciwodleżynowe)
czystość pokoju i ścian
porządkowanie Sali chorych
odświeżanie ścian (malowanie)
sposób porządkowania – bez wzbierania kurzu
czystość osobista
formaskóry
konieczność systematycznego mycia się
częstemycie rak przez osoby leczące i pielęgnujące
żywienie
podawanieposiłków
„głupie” budzenie nadziei i doradzanie
czynnikipsycho – społeczne w komunikacji z pacjentem
wsłuchiwaniesię w słowa chorego
przekazywanierad umacniających chorego (bez złudzeń)
Koncentryczny model pielęgnowania wg Florencji Nightingale
Teoria pielęgnowania wg DoroteiOrem
Pielęgnowanie to aktywność, którą ludzie inicjują i realizują osobiściew stosunku do siebie samych, aby otrzymać zdrowie i życie, oraz zapewnić sobiedobre samopoczucie. (Dorothea Orem)
W stworzonej przez nią koncepcji kluczowe miejsce zajmuje pojęcie samopielęgnacji. Nie chodzi oczywiście o to, aby pacjent "sam siępielęgnował". Dorothy Orem uważa natomiast, że: "Człowiek posiadanaturalną zdolność troszczenia się o siebie samego. Fakt pielęgnowania własnejosoby odbija się pozytywnie na moim zdrowiu. Zdaję sobie sprawę i doceniam, jakwielkim dobrem jest zdrowie. " Co te słowa oznaczają dla praktykiopiekuńczej? Otóż pielęgnując człowieka chorego i niepełnosprawnego, w myślprzedstawianej koncepcji przede wszystkim staramy się odnaleźć i uaktywnić to,co można określić jako siły samo uzdrawiania pacjenta. Samo pielęgnacja jestsumą tych wszystkich czynności, jakie człowiek wykonuje codziennie dlazapewnienia sobie normalnego funkcjonowania i rozwoju.
Dorothy Orem zdefiniowała pielęgnowanie jako asystowanie człowiekowi wsamo pielęgnowaniu wówczas, gdy on sam z jakichś przyczyn tego robić nie może.
Autorka uważa, że każdy człowiek powinien odpowiadać za własne życie,zdrowie, bezpieczeństwo, pod warunkiem, że jest zdolny do właściwegopostępowania
Orem skupia się na zdolnościach człowieka do sprawowania opieki nad sobą,zdefiniowanej jako wykonywanie czynności, które poszczególni pacjencizapoczątkowują, wykonują samodzielnie do utrzymania życia, zdrowia. Zdolność doopieki nad sobą jest zdefiniowana jako samoopieka, a zdolność do opieki nadinnymi jako opieka zależna/uzależniona.
Podstawowe założenia teoretyczne DorothyOrem
Każdy człowiek dysponuje określonym potencjałem niezbędnym do dbania ozdrowie własne i swoich najbliższych
Każdy człowiek powinien odpowiadać za własne bezpieczeństwo, zdrowie iżycie (działania samo opiekuńcze), pod warunkiem, że jest zdolny do właściwegopostępowania (pozwala mu na to jego stan bio-psycho-społeczny)
Należy określić deficyt opieki, czyli brak realizacji określonejpotrzeby.
Rola opiekuna:
-pomagać ludziom w ich usamodzielnieniu
-pomagać w podejmowaniu jak najbardziej trafnych decyzji
-pomoc może mieć charakter:
- kompensacyjny
-częściowo-kompensacyjny
-wspomagająco - pedagogiczny
- nawiązać i utrzymać relację opiekun– pacjent;
-określić, czy danej osobie można pomóc przez pielęgnowanie;
-odpowiedzieć na wymagania pacjenta i jego potrzeby pielęgnacyjne;
-udzielić pomocy pacjentowi i jego rodzinie poprzez pielęgnację;
-koordynować i łączyć pielęgnowanie ze służeniem w innego rodzajupotrzebach.
System pielęgnacji w pełnikompensacyjnej
1. Pacjent ujawnia zaawansowane deficyty w zakresie samo pielęgnacji.Deficytom tym może zaradzić jedynie terapeutyczna obecność opiekuna,kompensująca niemożność ze strony pacjenta. Opiekun zarówno pomagapodopiecznemu, jak i ochrania go przed zagrożeniami wypływającymi z choroby.
To sytuacja, gdy pacjent nie jest w stanie przeprowadzić samodzielnejopieki i opiekun całkowicie przejmuje odpowiedzialność.
2. System pielęgnacji częściowo kompensacyjnej
Możemy o nim mówić wtedy, jeżeli aktywny jest zarówno opiekun, jak ipacjent. Cel stanowi optymalne wykorzystanie i wspomaganie u chorego możliwościsamo pielęgnacji. Pacjent samodzielnie wykonuje pewne czynności, po częścidecyduje o przeprowadzanych przy nim zabiegach i akceptuje pomoc otrzymywaną odopiekuna. Interwencja opiekuna dotyczy tylko tych zakresów, gdzie rzeczywiściewystępują deficyty. Opiekun bierze przy tym pod uwagę opinię pacjenta, wedługktórej pewna pomoc jest niezbędna, ale inna zbyteczna. Zasadę tego rodzajukompensacji można streścić hasłem: tak dużo, jak jest to niezbędne - tak mało,jak jest to możliwe. Tylko w ten sposób udaje się zagwarantować prawdziwąautonomię pacjenta. To on sam musi być "reżyserem" procesu pielęgnacji,gdyż najlepiej zna swoje własne potrzeby samo pielęgnacyjne oraz potrafiobiektywnie ocenić, do czego jest faktycznie zdolny.
3. System pielęgnacji wspomagająco - edukacyjnej
Ten wariant dotyczy sytuacji, w których pacjent jest w stanieprzeprowadzać zabiegi pielęgnacyjne i terapeutyczne, względnie powinien siętego nauczyć, ale nie może obejść się przy tym bez pomocy drugiej osoby. W tychuwarunkowaniach znajdują się pacjenci, dla których przewlekła choroba stała sięczęścią życia.
System wspomagająco-edukacyjny – to sytuacja, gdy pacjent potrzebujepomocy w takim działaniu, jak podejmowanie decyzji, przyswajanie wiedzy, abybyć za siebie odpowiedzialnym.
"Dziesięć przykazań" Dorothy Orem wytycza drogę pielęgnacji:
Zdolność bycia uważnym.
Zdolność postrzegania i sterowania położeniem i postawą własnego ciała.
Zdolność utrzymania własnej motywacji i chęci do bycia aktywnym.
Zdolność bycia rozumnym i racjonalnego reagowania, jak powinien torobić dorosły człowiek.
Zdolność podejmowania decyzji.
Zdolność pozyskiwania wiedzy i jej adekwatnego stosowania.
Zdolność wyboru najlepszych działań samo pielęgnacyjnych wiodących kuokreślonemu celowi.
Zdolność przeprowadzania działań samo pielęgnacyjnych i ichzintegrowania w codziennym życiu.
Zdolność przydzielania poszczególnych rezerw własnych do wskazanychaktywności samo pielęgnacyjnych.
Zdolność umiejętnego przeprowadzania samo pielęgnacji.
Teoria pielęgnowania wg VirginiiHenderson
Zdaniem Virginii Henderson: Doskonałość w pielęgniarstwie zależy odtego, co kandydaci do niego wnoszą (... ), doskonała pielęgniarka jest osobąwrażliwą i współczującą w stosunku do pacjentów, która po mistrzowsku opanowałatechniczne sprawności pielęgnacji i która w sposób szczególny stosuje – a i mamożność stosować – osobistą odpowiedzialność, odpowiadającą potrzebom osoby,której służy, to czyni jej pracę w pełni kreatywną (... ). Autorka uważa, żepielęgniarka powinna uczyć się przez całe życie po to, by móc pomagać choremu wsposób profesjonalny.
Opiekun ma być –nogą dla tego, komu ją amputowano, oczyma dlaniewidomego, itp.
Podstawowe pojęcia:
-pojedynczy człowiek
-opiekun
-niezależność pacjenta, jako cel pielęgnowania
-pomoc pacjentowi, aby jak najszybciej doszedł do sił
Założenia teoretyczne:
-rozpoznanie potrzeb pacjenta
-pielęgnowanie polega na asystowaniu człowiekowi –choremu lub zdrowemu, aby powrócił do zdrowia lub uzyskał jego poprawę, a jeśli nie jest to możliwe–to należy zapewnić mu spokojną śmierć.
-pielęgnowany może być człowiekzdrowy jak i chory w wyniku pielęgnowania, chory lub zdrowy, może stać sięniezależny od innych osób.
Uniwersalnymi potrzebami człowieka, niezbędnymi do życia i rozwoju,precyzyjnie określonymi przez V. Henderson, są:
1. Potrzeba dopływu świeżego powietrza. Potrzeba pożywienia odpowiedniego do strukturyanatomiczno-fizjologicznej, wieku, stanu zdrowia, rodzaju wykonywanej pracy. Potrzeba dostarczania napojów w wystarczającej ilości i jakości.
4. Potrzeba usuwania produktów przemiany materii.
5. Potrzeba ruchu i utrzymania właściwej postawy ciała.
6. Potrzeba snu i odpoczynku.
7. Potrzeba odpowiedniego ubioru i codziennych możliwości ubierania irozbierania się.
8. Potrzeba utrzymania w normie temperatury ciała.
9. Potrzeba utrzymywania czystości ciała.
10. Potrzeba unikania niebezpieczeństw otoczenia.
11. Potrzeba komunikowania się z innymi ludźmi w wyrażaniu swych uczuć,potrzeb, obaw bądź opinii.
12. Potrzeba oddawania się praktykom religijnym stosownie do wyznawanejwiary.
13. Potrzeba celowej pracy.
14. Potrzeba uczenia się, odkrywania, przejawiania zainteresowańwarunkujących prawidłowy rozwój, zdrowie, a także korzystania z dostępnychśrodków sprzyjających zdrowiu.
Czynniki wpływające na modyfikacje potrzeb
-wiek człowieka (noworodek, małe dziecko, młody człowiek, osobastarsza, osoba umierająca)
-temperament, stan emocjonalny, a także krótkotrwały nastrój (np.namolny, vponadaktywny, spowolniały, euforyczny, lękowy, histeryczny,depresyjny)
-stan socjalny i kulturowy (np. człowiek mający rodzinę, przyjaciół,dobrze przystosowany do środowiska albo człowiek samotny, źle przystosowany)
-właściwości fizyczne człowieka (np. masa ciała w normie, poniżej lubpowyżej normy,
-właściwości motoryczne: w normie, ich utrata)
-możliwości intelektualne (w normie, powyżej lub poniżej normy)
-funkcjonowanie receptorów(wzroku, słuchu, dotyku, równowagi – w normielub utrata któregoś z nich)
Stany patologiczne wpływające na modyfikacje pomocy ze strony opiekuna:zaburzenia gosp. wodno – elektrolitowej (w tym stany głodu, uporczywych wymiotów,biegunek)
-ostry niedobór tlenu
-wstrząs ( w tym zapaść, krwotok)
-zaburzenia świadomości (śpiączka, delirium)
-nieprawidłowa temp. ciała, wywołana narażeniem na wpływ niskiej lubwysokiej, temp. Otoczenia, ostre stany gorączkowe z różnych przyczyn
-miejscowe uszkodzenie skóry, zranienia, infekcje, stany zakaźności,stany przed – i pooperacyjne, unieruchomienie spowodowane choroba lub leczeniem
- ból ciągły, nieustępujący pod wpływem stosowanych środków